Charlie Hebdo zaplavil portál eBay, výtisky se nabízejí za tisíce eur | E15.cz

Charlie Hebdo zaplavil portál eBay, výtisky se nabízejí za tisíce eur

Charlie Hebdo zaplavil portál eBay, výtisky se nabízejí za tisíce eur
Aktuální vydání týdeníku Charlie Hebdo
• 

Jaroslav Bukovský

Zatímco ještě ve středu ráno stál výtisk magazínu Charlie Hebdo v pařížských trafikách obvyklá tři eura, nyní je všechno jinak. Zájemci o poslední číslo satirického plátku sáhnou do kapsy stejně hluboko jako při objednávce rodinné dovolené. Z časopisu se stala přes noc sběratelská ikona a podnikavci neváhají žádat za své výtisky i tisícovky eur. Svědčí o tom ceny na aukčním portálu eBay, kde každou minutou přibývají nové nabídky a rostou ceny.

Zatím nejdále zašel včera anonymní Francouz, který za číslo 1011 z listopadu 2011 s podtitulem Charia Hebdo žádá v přepočtu takřka čtvrt milionu korun. Vydání je známé tím, že po něm následoval útok na redakci zápalnou lahví.

Poslední číslo, jehož titulní stranu obsadila karikatura kontroverzního francouzského spisovatele Michela Houellebecqa, bývá nabízeno i za pět tisíc eur. Jeden z prodejců výtisku s pořadovým číslem 1177 nabízí časopis s cenovkou 999 eur a dovětkem: Ať žije svoboda projevu!

Vedle zmíněných výtisků si prodejci nejvíce cení například čísla 1057 ze září 2012, či 712 z února 2006, přičemž společným jmenovatelem vydání s nejvyššími cenovkami je podobizna proroka Mohammeda na první straně. V průměru se ceny v aktivních aukcích v případě nejpopulárnějších čísel obvykle pohybují kolem pětistovky eur. Příští číslo se pro byznysmeny ternem zřejmě nestane. Místo šedesátitisícového nákladu má totiž vyjít rovný milion výtisků.

Kdo nemůže udat časopis samotný, zkouší dělat byznys alespoň s odkazy na tragickou událost. Aukční portál tak zaplavily tisícovky nabídek triček, mikin, přívěsků či nálepek a placek s obligátní větou Je suis Charlie. Trička se ve velkém nabízejí po 15 eurech, za mikiny si prodejci účtují i 40 eur. „Značka“ Charlie Hebdo přitom láká k byznysu stále více lidí, jen během včerejška tak vzrostl počet nabídek na artikl odkazující na tragédii až na dvojnásobek.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!