České firmy se vrhly na sociální sítě, už je jich tam čtvrtina

České firmy se vrhly na sociální sítě, už je jich tam čtvrtina
25. ledna 2016 • 17:13
Podíl českých firem, které aktivně využívají ke svému podnikání sociální sítě, se za poslední dva roky zvýšil z 15 na 24 procent. Přesto Česko v tomto ohledu zaostává za většinou členských zemí EU. Hůře jsou na tom pouze Rumunsko a Polsko. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu.

Sociální sítě využívají spíše větší firmy. V kategorii nad 250 zaměstnanců je na sociálních sítích 40 procent podniků, naopak ve skupině od deseti do 49 zaměstnanců je podíl jen 22 procent.

Nejrozšířenější jsou podle ČSÚ Facebook a LinkedIn. Podniky využívají sociální média podobně jako své webové stránky. Slouží jim k informování veřejnosti o novinkách týkajících se jejich činnosti nebo k interní komunikaci zaměstnanců. Některé firmy prostřednictvím sociálních médií spolupracují s obchodními partnery či jinými organizacemi.

Aktivní využívání sociálních sítí přiznávají nejčastěji cestovní agentury a kanceláře, následují vydavatelství a firmy nabízející ubytování. Naopak nejméně je využívají podniky z oblasti stavebnictví, dopravy a energetiky. Připojením k internetu disponuje 98 procent tuzemských podniků, z toho dvě třetiny se připojují přes xDSL. Vlastní webové stránky má 83 procent firem.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!