Češi se učí nakupovat mobilem, pomalu dohánějí Evropu | E15.cz

Češi se učí nakupovat mobilem, pomalu dohánějí Evropu

Češi se učí nakupovat mobilem, pomalu dohánějí Evropu
ilustrační foto
• 
ZDROJ: Profimedia.cz
12. dubna 2017 • 06:45
Radek Pavlovič

V nakupování na internetu je Česko pod evropským průměrem. Tvrdí to aktuální průzkum DPDgroup. Zatímco v Evropě podíl online nákupů na celkovém počtu obchodů představuje průměrně 9,6 procenta, v Česku to je 8,4 procenta. V hodnocení vedou země západní Evropy, kde často využívají k nákupům mobilní telefon.

Jak uvádí průzkum, největší podíl online nákupů je v Německu (11,5 procenta), Velké Británii (11 procent) a Rakousku (10 procent). Zásadní roli přitom hraje mobilní telefon, který berou tamní spotřebitelé do ruky kvůli nákupům v celé polovině případů, jak upozornil analytik Ellie Kannan ze společnosti Critea. „Obchodování prostřednictvím mobilních zařízení dosáhlo bodu zvratu a chystá se překonat prodeje prostřednictvím stolních počítačů díky tomu, že prodejci nadále zdokonalují své mobilní obchodní platformy,“ prohlásil Kannan.

Střední a východní Evropa včetně České republiky je v tomto ohledu spíš pozadu. Češi na online nákupy využívají mobilní telefon v 35 procentech případů, tvrdí průzkum DPDgroup.

Ukrajina už je levnější než Čína, říká obchodník Jan Růžička

Situace se ale na českém trhu začíná výrazně měnit. Motorem vývoje je i fakt, že Češi začínají online nakupovat například potraviny. "Vedle spotřebního zboží či elektroniky se Češi učí kupovat zboží, pro které dosud chodili spíše do kamenných prodejen," uvádí Pavel Kulhavý z PwC Audit.

Jak uvádí průzkum DPDgroup, českému online nakupování s přehledem vévodí nakupování produktů z kategorie zdraví/krása a móda. Specifikem českého trhu je vybavení pro volný čas - ve srovnání se zbytkem Evropy ho nakupují Češi průměrně více. 

Jak dále průzkum uvádí, jen malý zlomek tuzemských spotřebitelů se opakovaně vrací do jednoho e-shopu. Mnohem častěji porovnávají jednotlivé nabídky a rozhodují se podle ceny. Přímo na stránku e-shopu jde a nakoupí necelá polovina zákazníků, necelá čtvrtina využije internetový vyhledávač, pětina cenový srovnávač a pouze tři procenta dotázaných hledají zboží na sociálních sítích.

Tatra dodá vylepšené houfnice. Za 1,5 miliardy

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!