Amazon expanduje: spustí streamování hudby a prý otevře i síť obchodů s potravinami | E15.cz

Amazon expanduje: spustí streamování hudby a prý otevře i síť obchodů s potravinami

12. října 2016 • 14:33

Společnost Amazon podnikatele Jeffa Bezose už dávno není pouhým internetovým obchodem. Čím dál častěji se snaží prosazovat na poli technologií a IT byznysu, dlouhodobě se také snaží změnit trh s doručováním zásilek. A nyní představil hudební streamovací aplikaci Amazon Music. Není to však vše, podle některých zdrojů chce firma v USA otevřít vlastní síť kamenných obchodů s potravinami.

Spuštěním služby Amazon Music se firma zařadila mezi dlouholeté hráče v tomto oboru – Apple Music, Google Play a především Spotify. Stejně jako tyto služby i Amazon nabízí přes aplikaci v telefonu nebi počítači miliony skladeb online. Proti zavedené konkurenci che však Amazon bojovat především cenou.

Ta začíná na deseti dolarech za měsíc, tedy stejné částce, jakou nabízí konkurenci, pokud je ale zájemce členem prémiové služby Prime, měsíční předplatné ho vyjde na dolarů osm. Speciální nabídku má pak Amazon pro ty uživatele, kteří používají jeho reproduktor Echo, ty bude měsíc hudby stát jen čtyři dolary.

Většina peněz, které podobné hudební služby od zákazníků vyberou, jde ve formě tantiém přímo nahrávacím společnostem. Podle analytiků se tak dá očekávat, že aplikace Amazon Music nebude pro společnost zisková. Cílem Amazonu ale může být v současnosti snaha získat co největší množství předplatitelů služby Prime. Ta nabízí zákazníkům výhody v rámci celého Amazonu, může jí být například doprava zásilek z internetového obchodu zdarma.

Amazon prudce roste, investoři věří vizím. Část analytiků varuje před nadhodnocením firmy

Podle vyjádření Amazonu se však služba snaží změnit situaci na trhu s online hudbou. „V současnosti jsme to my, kdo celý segment tlačí dopředu,“ řekl Steve Boom, člen vedení Amazon Music. Bojovat proti konkurenci však Amazon nechce pouze cenou. Důležitým prvkem hudebního systému je hlasové vyhledávání a automatická volba hudby. Ta se vždy přizpůsobí hudebnímu vkusu uživatele, stejně tak jeho náladě, či denní době. Dokáže také na povel spouštět hudební výběr podle daných specifikací a textu skladby. 

Podle Wall Street Journal se však Amazon chce zaměřit také na klasický prodej potravin ve vlastních obchodech. Společnost sice v roce 2007 vstoupila na trh s doručováním potravin domů, podle nejnovějších informací však přikládá důležitost i klasickému maloobchodu. Zároveň má Amazon podle WSJ kromě klasických obchodů s potravinami spustit až čtyři sta míst, kde si zákazníci budou moci svůj předem objednaný nákup vyzvednout. Amazon se tak bude snažit ohrozit americkou jedničku Walmart, který v současnosti provozuje čtyři tisíce obchodů po celých Spojených státech.

Otázkou však v současnosti stále zůstává, kdy Amazon nabídne své služby také zákazníkům v České republice. Ti stále oficiální cestou přes největší internetový obchod nakupovat nemohou.

 

Autor: mit
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!