11 vítězných strategií internetového marketingu pro rok 2014 | E15.cz
Přejít do staré verze E15

11 vítězných strategií internetového marketingu pro rok 2014

11 vítězných strategií internetového marketingu pro rok 2014
6. ledna 2014 • 19:03
Internet se ve spojení s podnikáním skloňuje ve všech možných i nemožných pádech. Mám zkušenost z vlastního podnikání, že jsem skloňoval, kde se dalo. Jak to udělat, abych peníze, které jsem investoval do webu a on-line marketingu, ještě někdy viděl? To jsem upřímně dlouho vlastně netušil.

Proto se chci s vámi po pár letech podělit o 11 strategií, které dnes úspěšným firmám peníze opravdu vydělávají. Tedy když o těch strategiích něco víte a umíte je aplikovat správným způsobem a ve správný čas.

Vidím na internetu firmy a podnikatele, kteří utrácejí za kdejaký módní výstřelek na internetu a skočí po každé „cool“ nové marketingové hračce. Jenže bez toho, abyste měli pevné základy své internetové marketingové strategie, vám jsou ozdoby tak trošku na nic. Jako kdyby vaše auto nemělo funkční motor, ale vy byste řešili nový lak nebo disky kol. Vědět, co jsou na internetu základy správné strategie, projít si základní a střední školu, předtím než se pustíte na vysokou, mi dává velký smysl.

Proto si teď řekneme 11 strategií, které byste ve svém on-line portfoliu rozhodně mít měli. Některé nezbytně. Mnoho dalších vám třeba skvěle poslouží.

Info marketing

Tento v Čechách stále nový trend u nás chápe více a více firem. Jak použít správně to, co všichni chtějí, informace tak, abyste se stali expertem v oboru, přitáhli pozornost, získali kredibilitu a samozřejmě nové klienty? O tom je info-marketing. Je to jednoduchý přístup, na kterém vlastně stojí celý internet. Obsah je totiž tím klíčem, zda jste na internetu vidět, nebo ne. Poskytujte obsah, který vaši potenciální klienti hledají, a jste na internetu na špici.

E-mail marketing

Spam nebo umění komunikace. Cílené a přesvědčivé. Použití správných e-mail marketingových nástrojů. Analýza a schopnost vyvolat akci pouhým rozesláním e-mailu. Na to se zaměřuje umění e-mail marketingu. Tak často podceňované a tak efektivní v každé oblasti podnikání i dnes. Ne spam, ale e-mail marketing dnes hýbe vaším prodejem. Firmy to buď pochopí a začnou budovat svou databázi kvalitních kontaktů a s nimi správně komunikovat, nebo to nepochopí a pak se budou za zákazníky jen dál honit.

Video marketing

Proč sledují televizi a YouTube jen u nás miliony lidí každý den? Obrázky, zvuk, emoce. Jejich mysl a pozornost přitahuje video. Pro podnikatele to znamená dominanci ve vyhledávačích a udržení návštěvníků na stránkách. Vybudování důvěry rychleji, než bylo dřív možné. Virální šíření. O tom je dnes video. Levnější a dostupnější při tvorbě i publikování, než bychom si dříve dovedli představit. Video marketing je nová vlna pro malé i střední podnikatele a firmy. Doba, kdy TV ovládali giganti, je díky internetu pryč.

Blog marketing

Již dávno není bloging o pár šílencích, kteří sdílejí svůj život skrz stránky na webu. Je to vaše vstupenka a místo pro spojení s vašimi zákazníky, klienty a příznivci. Vydávat vlastní noviny formou blogu byste dnes měli, ať děláte cokoli. Top on-line marketéři světa na otázku, čím by dnes začali, kdyby přišli o vše, odpověděli: „Založil bych si vlastní blog.“

SEO marketing

S blogem se úzce pojí velmi populární SEO. Má vůbec smysl, aby byla vaše stránka na první pozici vyhledávání? To je otázka, kterou si klaďte. Máte na stránkách obsah, který návštěvníkům poslouží, odpoví na jejich otázky a vyřeší jejich problém? Pokud je odpověď ano, pak se pusťte do SEO postupů, jež vás vytáhnou nahoru, ať si Google nebo Seznam mění algoritmy jak chtějí, vás se to netýká.

Webová analýza

Měřit, co na internetu peníze přináší a co vám je bere, je tak základní věc, že ji ve finále nikdo nedělá. Málokdy správně. Jak a co dnes na webu měřit. Jaké metriky používat, jaké trendy sledovat a jak je správě vyhodnocovat. To by mělo být součástí každé rozumné internetové strategie nebo kampaně. Vždy si spočítejte, kam peníze na internetu dáváte a co vám přinášejí.

Těchto šest oblastí by mělo být na vašem on-line marketingovém menu každý týden povinně. Pokud ne, sjednejte si nápravu u sebe nebo ve svém oddělení marketingu.

V druhém díle se podíváme na zbylých 5 oblastí a strategií, které vám skvěle poslouží při zvyšování návštěvnosti nebo budování důvěry.

Pokud vás tyto oblasti zajímají více do hloubky, podívejte se na akci Digital Summit, kde za jeden den postavíte skutečně pevné základy svých internetových aktivit.

Zjednodušte si život díky internetu.

468x60.jpg

Autor: David Kirš
 

businessinfo.cz

  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou
  • Snižte si náklady na byznys v cizině. Žádejte o vrácení DPH
Přejít do staré verze E15